06-17072469

Slapeloosheid

Heb jij moeite met inslapen en of doorslapen? Lig je urenlang wakker te piekeren en te draaien?
Insomnia of primaire slapeloosheid Is een onvrijwillig tekortschietende slaapkwaliteit of-kwantiteit. Klachten dienen minstens 3 maal per week voor te komen. 
Slapeloosheid is een symptoom dat erg vervelend is en een grote impact heeft op iemands leven. je staat brak op en bent voortdurend moe. Alles draait op een gegeven moment om slapen. JE STAAT ERMEE OP EN JE GAAT ERMEE NAAR BED. 
Oorzaken kunnen zijn: 
1. Situationele factoren: Ongelukken, Rouwverwerking, Werkeloosheid en conflicten. 
2. Lichamelijke factoren: Pijn, Spier spanningsklachten, Lichamelijke. ziekten en aandoeningen. 
3.  Psychische factoren: Stress, Somberheid, Angst en trauma, Psychose, Psychische aandoeningen. 
4. Middelengebruik: Slechte voeding, Alcohol, Cafeļne, Tabak, Drugs en Medicijnen. 

Er zijn gedragstherapeutische interventies waarbij je de slaap en het slaapritme probeert te veranderen en er zijn Hypnotherapeutische technieken die tevens naar de kern van het probleem gaan. Mijn ervaring is dat mensen vanzelf rustig gaan slapen wanneer de onderliggende oorzaak wordt aangepakt en verwerkt. Zo was er iemand in de praktijk die al erg lang erg slecht sliep. Ze had dan ook veel onverwerkte gevoelens en na het verwerken hiervan sliep ze de nachten gewoon door, tot haar grote verbazing al na 5 sessies. 
Info Hypnotherapie

Heb jij moeite met inslapen en of doorslapen? Lig je urenlang wakker te piekeren en te draaien?
Insomnia of primaire slapeloosheid Is een onvrijwillig tekortschietende slaapkwaliteit of-kwantiteit. Klachten dienen minstens 3 maal per week voor te komen. 
Slapeloosheid is een symptoom dat erg vervelend is en een grote impact heeft op iemands leven. je staat brak op en bent voortdurend moe. Alles draait op een gegeven moment om slapen. JE STAAT ERMEE OP EN JE GAAT ERMEE NAAR BED. 
Oorzaken kunnen zijn: 
1. Situationele factoren: Ongelukken, Rouwverwerking, Werkeloosheid en conflicten. 
2. Lichamelijke factoren: Pijn, Spier spanningsklachten, Lichamelijke. ziekten en aandoeningen. 
3.  Psychische factoren: Stress, Somberheid, Angst en trauma, Psychose, Psychische aandoeningen. 
4. Middelengebruik: Slechte voeding, Alcohol, Cafeļne, Tabak, Drugs en Medicijnen. 

Er zijn gedragstherapeutische interventies waarbij je de slaap en het slaapritme probeert te veranderen en er zijn Hypnotherapeutische technieken die tevens naar de kern van het probleem gaan. Mijn ervaring is dat mensen vanzelf rustig gaan slapen wanneer de onderliggende oorzaak wordt aangepakt en verwerkt. Zo was er iemand in de praktijk die al erg lang erg slecht sliep. Ze had dan ook veel onverwerkte gevoelens en na het verwerken hiervan sliep ze de nachten gewoon door, tot haar grote verbazing al na 5 sessies. 
Info Hypnotherapie

“Er is geen andere weg dan de eigen weg
(Spinoza)”